dag 3 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jeroen Maes - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Jeroen Maes - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: Jeroen Maes

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

20 Juli 2021 | België, Antwerpen

dag 3 (20-7): Uit de jeukende bult in mijn nek deze ochtend bleek dat de insectendeet zijn doel niet heeft gediend. Ik had een date met een wel heel brutale mug. Me over deze ellende heen zettend, begin ik de ochtend met de gebruikelijke 70 push ups, 50 sit ups en 100 squads. Het weer is goed, mijn humeur nog beter. Nadat de prijslijst bij een ontbijttentje op de grote markt me de schrik aan jaagt, besluit ik wederom te brunchen bij het tentje van gisteren, waar vele locals met hun laptop of krant ook plaats nemen. Een potje thee met speculaassiroop en scrambled eggs ditmaal. Omdat de musea gisteren op de maandag gesloten waren besluit ik vandaag een extra dag in het centrum van Antwerpen door te brengen om in ieder geval het museum Plantijn-Moretus een bezoek te gunnen. Met deze keuze staat Francis Bacons' lijfspreuk `Kennis is macht' vandaag centraal. Het blijkt een erg divers en boeiend museum waar naast het leven van boekenbinder, uitgever en handelaar Plantijn en opvolgende generaties de ontwikkeling van de filosofie, kunst en wetenschap, die hand in hand gaat met de boekdrukkunst, in de 16e eeuw centraal staat. Na het museumbezoek neem ik plaats op de grote markt, waar ik ditmaal voor een lokaal bolleke (d.w.z. een de Koninck biertje) en portie olijven kies. Met de nasmaak van de maaltijd van gisteren nog in mijn mond besluit ik nogmaals te dineren bij het elfde gebod. `Never change a winning team'. Nu in plaats van een runderstoofpotje een konijnenstoofpotje en een chocolademousse na. Wat kan het leven toch zwaar zijn. Als kers op de taart van mijn Antwerpen bezoek besluit ik na het eten naar de top van Antwerpen te stijgen door het dak van het MAS (Museum Aan de Stroom) te bezoeken. Na het nemen van een aantal foto's van Antwerpen van bovenaf, loop ik nog zeker een half uur dagdromend over het dak, mijn zegeningen tellend. Of ik hierbij een huppeltje heb gemaakt kan ik niet uitsluiten. Wanneer ik met de roltrappen naar beneden ga om richting het gasthuis terug te keren besluit ik dat ik voldoende van Antwerpen heb gezien. Voor de volgende twee dagen boek ik een hostel in Gent. Op naar het volgende avontuur. `I think I'm quite ready for another adventure' - Bilbo Baggins.


  • 20 Juli 2021 - 23:54

    Jolanda :

    Fijn dat je er zo van geniet

  • 21 Juli 2021 - 20:00

    Erwin:

    Leuk hoor Jeroen.

  • 22 Juli 2021 - 22:04

    Karin:

    Geniet maar lekker jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

BackpackEuropa

6 weken backpacken door Europa.

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2021

Dag 40

24 Augustus 2021

Dag 35 t/m 39

21 Augustus 2021

Dag 32 t/m 34

19 Augustus 2021

Dag 30 en 31

16 Augustus 2021

Dag 29
Jeroen

Op deze website kunnen jullie mijn grappen en grollen bijhouden tijdens mijn reisavonturen.

Actief sinds 21 Juli 2021
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 7003

Voorgaande reizen:

27 April 2024 - 09 Mei 2024

BeautyofAlbania

09 Juli 2023 - 18 Augustus 2023

Singapore to the stars

26 April 2023 - 04 Mei 2023

BerlintoPrague

24 April 2022 - 07 Mei 2022

Noord-Italië

24 December 2021 - 31 December 2021

Winter vakantie Zweden 2021

18 Juli 2021 - 26 Augustus 2021

BackpackEuropa

Landen bezocht: